Lær at lave naturvin – på en nordsjællandsk vingård!

This is Vinhacker Forums KAOSKLUBBEN Lær at lave naturvin – på en nordsjællandsk vingård!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Joachim Niclasen
    Keymaster

Jeg har en drøm om at få mig en vinmark her i Danmark. Derfor er jeg begyndt at stikke snuden indenfor på nogle danske vingårde, som forhåbentlig kan hjælpe mig på vej. Der kan jo synes langt fra at gå og drømme, og så rent faktisk få det til at blive virkelighed. Det er f.eks. en fordel, hvis man har prøvet at passe en vinmark og lave noget vin, inden man investerer i marken. Hos Garbolund i Annisse har Bertel og hans familie overtaget en vinmark og en gård. Her laver de naturlige vine med hjælp fra Jette, som etablerede vinmarken for år tilbage.

Bertel og jeg har talt om at lave et forløb, hvor jeg (og andre interesserede) kan involvere mig henover en hel sæson, fra den første vintertrimning til aftapning af den færdige vin 16 måneder senere. Forløbet bliver delt op i 6-10 arbejdsdag, som sikrer, at jeg/vi har været med hele vejen.

Kunne du tænke dig at være med? Måske endda have lidt indflydelse på forløbet?

Så kom endelig med dine input her!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.